Εκπαιδευτικά ζητήματα

ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ ΟΤΙ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟΚΟ

Οι νεοφιλελεύθερες επιλογές και δεσμεύσεις των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών διέβρωσαν τον ρόλο της εκπαίδευσης, τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της. Μέσω των μνημονιακών πολιτικών που εφαρμόστηκαν η Παιδεία αμφισβητήθηκε ως δημόσιο αγαθό και μετατράπηκε σε προνόμιο των ολίγων, ενώ πρωτοφανής υπήρξε και η απαξίωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Οι πολιτικές άτεγκτης λιτότητας και αυταρχισμού οδήγησαν στην υποχρηματοδότηση της ελληνικής εκπαίδευσης, με την ειδίκευση και την κατάρτιση να αντικαθιστούν την ολιστική και πολύπλευρη γνώση. Πλήθος σχολικών μονάδων καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν, η ιδιωτική εκπαίδευση ενισχύθηκε, οι εκπαιδευτικοί εξαθλιώθηκαν οικονομικά και γνώρισαν τον αυταρχισμό και την πειθάρχηση.
Όντας εδώ και τριάντα χρόνια στο μετερίζι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αντιπρόσωπος σε Γενικές Συνελεύσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, με το μεράκι της διδασκαλίας και την απαιτούμενη αγάπη για τα παιδιά γνωρίζω σε βάθος τα προβλήματα της εκπαίδευσης και το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των ασκούμενων πολιτικών. Οι κοινοβουλευτικές μου παρεμβάσεις αφορούν πλήθος εκπαιδευτικών ζητημάτων, όπως το νέο σύστημα εξετάσεων στο Λύκειο, το νέο πειθαρχικό δίκαιο, την αξιολόγηση, τα εκπαιδευτικά κενά, τις απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, την ειδική εκπαίδευση, καθώς και τα προβλήματα σχολικής στέγης και μεταφοράς μαθητών.
Βασικό στοιχείο του προγράμματος μας είναι η αποκατάσταση της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων οι οποίοι θα έχουν τον κύριο λόγο για τη θεσμική επεξεργασία ενός νέου καταστατικού χάρτη για την παιδεία γνωρίζοντας καλά ότι μόνο η ένθερμη στήριξη και συμμετοχή τους μπορεί να τον υλοποιήσει. Η διαδικασία για μια μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση έχει έναν ξεκάθαρο στόχο: τη καθολικότητα του δικαιώματος στη μόρφωση σε ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό σύστημα. Δημοκρατικό απαιτούμενο είναι ο πραγματικός διάλογος με όλους τους εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς φορείς, τους μαθητές, φοιτητές και γονείς για την αναγέννηση της παιδείας του τόπου μας.

Σχετικά άρθρα

01/12/2014 Τι προβλέπει το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για την ιδιωτική εκπαίδευση

30/11/2014  Τα πρώτα μέτρα που θα πάρουμε στην εκπαίδευση - Τι θα καταργήσουμε, τι θα γίνει με προσλήψεις, αξιολόγηση, πανελλήνιες

26/11/2014 «Μετατρέπετε τους επιστημονικούς ερευνητές σε ραβδοσκόπους κεφαλαίων»

13/11/2014 Ερώτηση στην Βουλή για τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια χωρίς νόμιμη άδεια λειτουργίας

6/11/2014 «Η κυβερνητική πολιτική κλείνει τα σχολεία και διαλύει τη δημόσια δωρεάν παιδεία»

24/10/2014 Δήλωση του βουλευτή Γιάννη Αμανατίδη για τις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις ΔΟΕ ΟΛΜΕ και σχολικών φυλάκων στις 23/10

18/10/2014 Το Κοινωνικό Σχολείο (μέρος Β): Πρωτότυπο και πρωτοποριακό έργο ή άλλη μια επικοινωνιακή κίνηση του ΥΠΑΙΘ;

14/09/2014 Η κοινωνική πραγματικότητα για τα παιδιά και η... dream team

04/09/2014 Δέσμευση Λοβέρδου στη Βουλή για αλλαγή στο Πειθαρχικό Δίκαιο των εκπαιδευτικών -έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου του ΥΠΑΙΘ για τη λειτουργία των ολοήμερων δημοτικών σχολείων

07/08/2014 Οι «χορηγίες» των εταιρειών -θετικοί δείκτες στη νεοφιλελεύθερη «αξιολόγηση»

30.07.2014 «Πρέπει επιτέλους να υπάρχει ένα απλό πράγμα: Σχολείο! Δημόσιο, δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο»

24.06.2014 «Το Υπουργείο Παιδείας παρατείνει την αγωνία των αποφοίτων ΙΕΚ»

11/09/2013 Το «απόσταγμα» του πορίσματος Μπαμπινιώτη και η «τράπεζα» επιλογής θεμάτων

09/09/2013 Σχετικά με την υιοθέτηση της καθολικής μαθητείας

08.09.2013 Η υιοθέτηση της καθολικής μαθητείας στην ελληνική πραγματικότητα: παροχή στις επιχειρήσεις ευέλικτου, ευπροσάρμοστου, φτηνού και χωρίς δικαιώματα εργατικού δυναμικού, που καταρτίζεται, επανακαταρτίζεται και διοχετεύεται στην αγορά εργασίας σύμφωνα με τις ανάγκες της

06.09.2013 «Φενάκη η ομαλή έναρξη του σχολικού έτους»

27.05.2013 Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών από τη διαδικασία υποβολής αίτησης για απόσπαση στις μονάδες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού

28.04.2013 «Επικοινωνιακό τρικ εις βάρος των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η ‘’τροπολογία’’ του ΠΑΣΟΚ»

Close