Γ. Αμανατίδης: «Το ζήτημα του ονόματος δεν μπορεί να λυθεί με όχημα την πλαστογράφηση της ιστορίας»

Γ. Αμανατίδης: «Το ζήτημα του ονόματος δεν μπορεί να λυθεί με όχημα την πλαστογράφηση της ιστορίας»

Γ. Αμανατίδης: «Το ζήτημα του ονόματος δεν μπορεί να λυθεί με όχημα την πλαστογράφηση της ιστορίας»

Απάντηση Υφυπουργού Εξωτερικών, Γιάννη Αμανατίδη σε επίκαιρη ερώτηση βουλευτή της Χρυσής Αυγής, με θέμα: «Εκχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας μας στους Σκοπιανούς».

Πρωτολογία Υφυπουργού Εξωτερικών, Γιάννη Αμανατίδη:

«Η εξωτερική πολιτική είναι εθνική υπόθεση και απαιτεί πολιτικές συναινέσεις. Σίγουρα, δεν απαιτεί επιδείξεις, που πολλές φορές αποσκοπούν μόνο στην ψηφοθηρία.

Το ζήτημα του ονόματος είναι εκκρεμές διεθνές πρόβλημα, σύμφωνα με τις σχετικές Αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών (ΣΑΗΕ) 817/1993 και 845/1993. Η Ελλάδα σέβεται και στηρίζει τις υπό την αιγίδα των Η.Ε. συνομιλίες.

Το ζήτημα του ονόματος είναι ένα πρόβλημα, όπως προανέφερα,  με περιφερειακή και διεθνή διάσταση. Και σίγουρα δεν μπορεί να λυθεί με προώθηση αλυτρωτικών βλέψεων και με όχημα την πλαστογράφηση της ιστορίας και την οικειοποίηση της εθνικής ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Ελλάδας.

Συμμετέχουμε από τις αρχές της δεκαετίας του 90’, βάσει των Αποφάσεων 817/1993 και 845/1993 του Συμβουλίου Ασφαλείας  των ΗΕ και της Ενδιάμεσης Συμφωνίας (άρθρο 5) της 13.09.1995, στην υπό τον ΟΗΕ διαπραγματευτική διαδικασία με ρεαλισμό και εποικοδομητικό πνεύμα. Με το πνεύμα αυτό και με γνώμονα το εθνικό συμφέρον και τις προϋποθέσεις που έχουμε θέσει, αντιμετωπίζουμε και τις συζητήσεις και τις προτάσεις.

Ιστορικά, ο όρος «Μακεδονία» είναι ελληνική λέξη, αναφέρεται στο βασίλειο και τον πολιτισμό των αρχαίων Μακεδόνων, που ανήκουν στο ελληνικό έθνος και αποτελούν αδιαμφισβήτητο κομμάτι της ελληνικής ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Η Ελλάδα αντέδρασε όλο αυτό το διάστημα έντονα στην υποκλοπή της ιστορικής και πολιτιστικής της κληρονομιάς και σε αυτό το σημείο επιτρέψτε μου να καταθέσω κάτι, το οποίο σαν ελληνική κυβέρνηση κάνουμε και το οποίο πιστεύω ότι όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να κάνουν, ενισχύουμε την ακαδημαϊκή κοινότητα, έτσι ώστε φέρνοντας στο φως, επιστημονικά και αντικειμενικά δεδομένα,αποδεικνύουμε το ποιος στην πράξη υπερασπίζεται τα συμφέροντα της πατρίδας.

Και αναφέρομαι στα συγκλονιστικά νεότατα αρχαιολογικά ευρήματα, που μπήκαν στην αυστηρότερη επιστημονική βάσανο με τη βοήθεια της διεθνούς επιστήμης σε τρία επιστημονικά συνέδρια που οργάνωσε το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας – καταθέτω σε αυτό το σημείο στην ελληνική Βουλή τα πρακτικά- στα οποία καταρρίπτεται από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα οριστικά ο ισχυρισμός περί της Μακεδονικής ως «γλώσσας» ινδοευρωπαϊκής, αλλά και δήθεν ανεξάρτητης από την ελληνική.

Πως γίνεται αυτό;

Με ένα εκπληκτικό πρόσφατο αρχαιολογικό εύρημα: ένα αποθετήριο με αγγεία, χρονολογούμενα με ακλόνητα κριτήρια μεταξύ 730-690 πχ., που ανακαλύφθηκε το 2007 στη Μεθώνη της Πιερίας. Περιείχε 25 επιγραφές σε συμποτικά αγγεία σε γλώσσα ελληνικότατη, διακόσια δηλαδή ολόκληρα χρόνια πριν από την εμφάνιση αθηναϊκού ελέγχου επί εδαφών  της Μακεδονίας!

Η γλώσσα η επικοινωνιακή των Μακεδόνων ήταν τα ελληνικά, από τόσο νωρίς. Στηρίζουμε, λοιπόν την ακαδημαϊκή κοινότητα στην έρευνά της.

 

Δευτερολογία Υφυπουργού Εξωτερικών, Γιάννη Αμανατίδη:

Στην ερώτησή σας είχατε ένα σκέλος που αφορά την διεξαγωγή δημοψηφίσματος. Νομίζω ότι η συζήτηση περί διεξαγωγής δημοψηφίσματος δεν μπορεί να τεθεί αυτή τη στιγμή ούτε χρονικά ούτε ουσιαστικά. Δεν υφίσταται καμία συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, δεν υπάρχει κάτι, το οποίο ακόμη και με αυτή τη λογική που αναφέρατε, να τεθεί ενώπιον του ελληνικού λαού.

Έχουμε βάλει το ζήτημα του αλυτρωτισμού σε όλα τα for a και παντού και μάλιστα ο ίδιος ο Υπουργός Εξωτερικών το έβαλε τον Ιούνιο του 2015 δημόσια και αναλυτικά μέσα στα Σκόπια, κατά τη διάρκεια της εκεί επίσκεψής του.

Δεν αντιτιθέμεθα στην Ευρωπαϊκή και Ευρωατλαντική προοπτική της FYROM. Ωστόσο, υπάρχει μια βασική, αντικειμενική προϋπόθεση: για να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί η Ευρωπαϊκή και Ευρωατλαντική πορεία κάθε υποψήφιου κράτους, είναι να ασπάζεται και να σέβεται στην πράξη τις θεμελιώδεις αρχές, πάνω στις οποίες στηρίζεται ο Οργανισμός, στον οποίο επιδιώκει την ένταξή του και ιδίως στην αρχή των σχέσεων καλής γειτονίας, που αποτελεί την βάση μιας εταιρικής ή συμμαχικής σχέσης μεταξύ των κρατών.

Όσο για το τι ισχύει, για να υπάρχει και ενημέρωση και στους Έλληνες πολίτες: εντός ΟΗΕ γίνεται πρακτική χρήση της προσωρινής ονομασίας από τις αποφάσεις 847 και 815. Οι αποφάσεις αυτές είναι δεσμευτικές για κάθε ειδικευμένο οργανισμό και πολυμερές φόρουμ εντός του συστήματος. Το ίδιο στους κόλπους της ΕΕ εφαρμόζεται από τη συμφωνία των κρατών- μελών, που κατεγράφη στα συμπεράσματα της 12ης Δεκεμβρίου του 2015 και σαν χρονικό όριο εφαρμογής είναι η εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτής λύσης. Στο ΝΑΤΟ είναι παγιωμένη η χρήση της προσωρινής ονομασίας και στο Συμβούλιο της Ευρώπης ισχύει το ψήφισμα 23, που υιοθετήθηκε. Μπορούν να κατατεθούν όλα αυτά στη Βουλή.

Επιμένουμε ότι για να είναι δυνατή λύση στο ζήτημα του ονόματος πρέπει οι γείτονές μας να αποκτήσουν ρεαλιστική και πραγματιστική προσέγγιση και να επιδείξουν την ικανότητα του πνεύματος των έντιμων συμβιβασμών. Λύση με το συνταγματικό τους όνομα δεν υπάρχει. Επιμένουμε στην ανάγκη κοινά αποδεκτής λύσης για όλες τις χρήσεις και έναντι όλων».

Δείτε το βίντεο:

 

Close