Αμανατίδης: «Η εκπαίδευση χρειάζεται τη στήριξη, τη χρηματοδότηση, αλλά χρειάζεται και τη Δημοκρατία»

Αμανατίδης: «Η εκπαίδευση χρειάζεται τη στήριξη, τη χρηματοδότηση, αλλά χρειάζεται και τη Δημοκρατία»

Αμανατίδης: «Η εκπαίδευση χρειάζεται τη στήριξη, τη χρηματοδότηση, αλλά χρειάζεται και τη Δημοκρατία»

Για τις ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση:

 

Επιτρέψτε μου μερικά σχόλια, για αυτά που εισάγει αυτό το νομοσχέδιο. Η άποψή μου είναι ότι πρέπει να γίνουν επιπλέον βήματα.

Ισότητα ευκαιριών σημαίνει προσφορά ίσων δυνατοτήτων σε μέλη διαφορετικής κοινωνικής προέλευσης, που είναι πολύ άνισα προετοιμασμένα από το οικογενειακό τους περιβάλλον για να εκμεταλλευτούν τις προσφερόμενες ευκαιρίες. Αν το σχολείο δίνει απλώς σε όλους ίσες ευκαιρίες, τότε αυτοί που μειονεκτούν θα συνεχίσουν να μειονεκτούν, αυτοί που έχουν το προβάδισμα, σίγουρα θα συνεχίσουν να προηγούνται.  Άρα, χρειάζεται μια επιπλέον πολιτική ενίσχυσης όλων αυτών των μαθητών ή φοιτητών, που ξεκινούν από χαμηλότερη, αν θέλετε, αφετηρία, από φτωχές οικογένειες, από οικογένειες που δεν διαθέτουν πλούσιο μορφωτικό περιβάλλον και για το λόγο αυτό, πρέπει το σχολείο αυτούς να βοηθήσει περισσότερο.

Αυτό γίνεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας και στα ειδικά σχολεία, αυτό θα γίνεται και στα μεταπτυχιακά, όσοι δηλαδή δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, θα φοιτούν δωρεάν, ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές και οι φοιτητές που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

 Για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση:

Το δεύτερο σχόλιο είναι για την αξιολόγηση. Όπως τέθηκε από τον πρόεδρο της ΝΔ, έγινε φανερό ότι συνεχίζει να στηρίζει με την πολιτική του, το μοντέλο της συγκριτικής αξιολόγησης. Αυτό το μοντέλο, που ορίζει ότι 15% των εργαζομένων πρέπει να βαθμολογηθούν κάτω από 5, δηλαδή κάτω από τη βάση, προσπάθησε να το περάσει και στη δημόσια διοίκηση. Και αυτοί που θεοποιούν τον ιδιωτικό τομέα, θα πρέπει να μάθουν ότι η Microsoft εφάρμοσε το μοντέλο αυτό και αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει, χαρακτηρίζοντάς το από αμφισβητούμενο και έωλο έως καταστροφικό.

Θα πρέπει να φύγουν από αυτή την αντίληψη. Ο ανταγωνισμός μπορεί να γίνει και σε σχέση με ξένα πανεπιστήμια, ώστε να ενισχυθεί η θέση του ελληνικού δημόσιου πανεπιστήμιου. Για παράδειγμα, για να αντιστραφεί το κλίμα και να μειωθεί το «brain drain», θα πρέπει να δοθούν και επιπλέον χρήματα στην έρευνα. Για  πρώτη φορά η χρηματοδότηση στην έρευνα βρίσκεται στο 0,97%, ενώ μέχρι τώρα ήταν στο 0,5% του ΑΕΠ, επίσης δε, 500 υποτροφίες δόθηκαν σε νέους ερευνητές. Τέτοιες πολιτικές πρέπει να προωθούνται για να αντιστραφεί το κλίμα.

Η εκπαίδευση χρειάζεται τη στήριξη, τη χρηματοδότηση, αλλά χρειάζεται και τη Δημοκρατία. Ανελεύθεροι δάσκαλοι, ανελεύθεροι εκπαιδευτικοί, ανελεύθεροι πανεπιστημιακοί δεν μπορούν να διαμορφώσουν υπεύθυνους, δημοκρατικούς, ελεύθερους ανθρώπους, που  θα ενταχθούν αρμονικά στην κοινωνία ως ολοκληρωμένοι πολίτες».

 

Δείτε το σχετικό βίντεο από την εκπομπή στο σύνδεσμο που ακολουθεί:

 

Close