Εφ’ όλης της ύλης ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, κατέθεσαν 56 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, με πρωτοβουλία των τομεαρχών Παιδείας Νίκου Φίλη και Μερόπης Τζούφη, αναφορικά με τον αποκλεισμό μαθητών από την τηλεκπαίδευση, όπως και άλλα λειτουργικά και παιδαγωγικά προβλήματα που αφορούν στη διαδικασία.
Οι βουλευτές καταγγέλλουν πως η κυβέρνηση αποφάσισε την επαναλειτουργία των σχολείων χωρίς να έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα, ενώ επισημαίνουν πως το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ δεν έχουν παρουσιάσει καμία μελέτη με παιδαγωγικά συμπεράσματα και ποιοτικά αποτελέσματα για την τηλεκπαίδευση, ώστε να υπάρχει εικόνα των προβλημάτων, των μαθησιακών αποτελεσμάτων και των απαιτούμενων διορθωτικών ενεργειών.
Το υπουργείο και υπό τη νέα σύνθεσή του, μετά τον ανασχηματισμό, θριαμβολογεί, «χαμένο στη μετάφραση», όπως τονίζουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, με νέους αντιεκπαιδευτικούς νόμους και αυταρχικές ρυθμίσεις, -όπως η Αστυνομία στα Πανεπιστήμια- που δεν έχουν άλλο σκοπό, παρά να προκαλέσουν εντάσεις και να περιορίσουν ασφυκτικά τη Δημοκρατία και την Ακαδημαϊκή Ελευθερία.
Παράλληλα, οι 56 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποκαλύπτουν πως το υπουργείο Παιδείας ουδέποτε απάντησε στις επιστολές που έχει λάβει από τον Συνήγορο του Πολίτη, οι οποίες επισημαίνουν τα προβλήματα και τις συνέπειες λόγω του αποκλεισμού παιδιών από την τηλεκπαίδευση. Όπως επίσης ουδέποτε έλαβε τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, όπως ζητούσε με γνωμοδότησή της η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2020.
Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
- 1.Ποια ήταν τα μαθησιακά αποτελέσματα της τηλεκπαίδευσης;
- 2. Ποιοι φορείς του υπουργείου διενήργησαν έρευνες αξιολόγησης μαθησιακών αποτελεσμάτων σε επίπεδο σχολικής μονάδας και ανά βαθμίδα εκπαίδευσης σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο;
- 3. Πόσοι είναι οι μαθητές που σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου δεν συμμετείχαν καθόλου ή συμμετείχαν πλημμελώς στην τηλεκπαίδευση;
- 4.Πόσοι μαθητές αιτήθηκαν ενίσχυση με ψηφιακά μέσα ή αναβάθμιση των συνδέσεων και του οικιακού τους εξοπλισμού για να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση;
- 5. Πόσα από τα παραπάνω αιτήματα κάλυψε το υπουργείο και μέσω ποιων τρόπων χρηματοδότησης (δωρεές, ΕΣΠΑ, κρατικός προϋπολογισμός κλπ);
- 6. Ειδικά από τον προϋπολογισμό του 2020 του υπουργείου Παιδείας, ο οποίος έκλεισε με περίσσευμα 125 εκατομμύρια, γιατί, δεν διατέθηκε ούτε ένα ευρώ για προμήθεια ηλεκτρονικών μέσων για τα σχολεία;
- 7. Γιατί δεν παραδόθηκε στα σχολεία ούτε ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής από τους 93.000 που διαφήμιζε η κυρία υπουργός ότι θα προμηθεύονταν το υπουργείο Παιδείας μέσω του ΕΣΠΑ. Γιατί δεν υλοποιήθηκε η δέσμευση του πρωθυπουργού στη Βουλή ότι θα επιταχυνθούν οι σχετικές διαδικασίες;
- 8. Γιατί το υπουργείο δεν απάντησε στην με Αριθ. Πρωτ. Γρ.Συν. 109/ 29.7.2020 επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη που έθετε το ζήτημα του αποκλεισμού και του κινδύνου ανισότιμης συμμετοχής των μαθητών στην τηλεκπαίδευση;
- 9. Με ποιον τρόπο το υπουργείο Παιδείας εξασφάλισε την ασφάλεια και την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;
- 10. Πώς εφάρμοσε τις συστάσεις τής από 7/9/2020 γνωμοδότησης της ΑΠΔΠΧ; Υπάρχει νέα γνωμοδότηση της Αρχής που να επιβεβαιώνει την πλήρη συμμόρφωση του υπουργείου;
- 11. Ποιες οδηγίες δόθηκαν για την κάλυψη των μαθησιακών κενών εν όψει της λειτουργίας των σχολείων;
- 12. Πότε επιτέλους θα αναρτηθεί σύμφωνα με το νόμο στη ΔΙ@ΥΓΕΙΑ και πότε θα κατατεθεί στη Βουλή η σύμβαση με την Cisco;
- 13. Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η διαμόρφωση σύγχρονης εθνικής υποδομής τηλεκπαίδευσης δυναμικότητας 200.000 ψηφιακών τάξεων όπως έχει ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ή η χώρα μας θα συνεχίσει να βασίζεται σε υποδομές ιδιωτικών εταιριών με όλα τα προβλήματα λειτουργίας αλλά και ασφάλειας που έχουν υπάρξει;